نامگذاری سال نباید در قالب شعار خلاصه شود  
کد خبر: 4207417
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸

نامگذاری سال نباید در قالب شعار خلاصه شود  

فرماندار بیرجند با بیان اینکه نامگذاری سال نباید در قالب شعار خلاصه شود بلکه یک نقشه راه و راهبردی اساسی بوده که تحقق آن مستلزم اقداماتی است که باید انجام شود، گفت: تمامی ارکان باید خود را ملزم به تحقق حداکثری این راهبرد دانسته و برای آن برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کنند.

علی فاضلی‌فرد، فرماندار بیرجندعلی فاضلی‌فرد، فرماندار بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی درباره تحقق شعار سال 1403 گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به‌عنوان بازوان علمی کشور می‌توانند برای اجرای دقیق اهداف اقتصادی ظرفیت‌سازی کرده چرا که جهش تولید مستلزم ایجاد بازار رقابتی و تقاضا برای محصولات جدید است و امروزه نیز در عصر دانش و تکنولوژی نقش شرکت‌های دانش بنیان و فناور در نوآوری و تنوع بخشی بر تولید بسیار اهمیت دارد و خاستگاه شکل‌گیری و توسعه‌ واحدهای دانش‌بنیان مراکز علمی و دانشگاه‌ها است که رشد تولید نیازمند پشتوانه مهندسی و روش‌های نوآورانه و خلاقانه است.

وی با بیان اینکه ظرفیت نخبگان موجود در مراکز علمی و دانشگاه‌ها پشتوانه بسیار ارزشمندی در شتابدهی و رشد اقتصادی بر مبنای دانش‌بنیان است، گفت: جهش تولید با ارزش‌افزوده بالا و امکان حضور در بازارهای اقتصادی دنیا تنها از مسیر دانش‌بنیان و فعالیت‌های نوآورانه امکان پذیر است.

فاضلی‌فرد افزود: بازیگر اصلی و تأثیرگذار این مهم دانشگاه و مراکز علمی بوده و اتصال دانشگاه و صنعت و تربیت نیروی انسانی متخصص برای تحقق این شعار از اساسی‌ترین گام‌ها است.

فرماندار بیرجند بیان کرد: مردم در هر جا که پای کار بوده و حضور داشته‌اند موفق شده‌ایم لذا باور به ضرورت تأثیرگذاری مردم برخاسته از مبانی اعتقادی بوده و به همین دلیل نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی یک نقش اساسی و راهبردی است مردم و سنت‌های اسلامی اساس و پایه تفکر امامین انقلاب را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل نهضت انقلابی بود و با اتکا بر این پیروز شدیم .

وی با بیان اینکه مردم عامل اصلی استقلال کشور هستند، اظهار کرد: امسال اولین سال شروع برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است که هدف کلی برنامه هفتم آن شکوفایی اقتصادی همراه با عدالت بوده است و این یک پیچ تاریخی و گذرگاه حساس اقتصادی بوده و گردنه‌ایی مانند دفاع مقدس که نیازمند حضور فعال و گستره مردمی است.

فاضلی‌فرد بیان کرد: نامگذاری سال نباید در قالب شعار خلاصه شود بلکه یک نقشه راه و راهبردی اساسی بوده که تحقق آن مستلزم اقداماتی است که باید انجام شود تا این موضوع جامعه عمل بپوشاند و تمامی ارکان باید خود را ملزم به تحقق حداکثری این راهبرد دانسته و برای آن برنامه ریزی و سیاست‌گذاری کنند.

فرماندار بیرجند گفت: در حوزه شهرستان بیرجند به‌عنوان مرکز استان قطعاً سوگیری‌ برنامه‌های ما نیز پیرامون تحقق این مهم خواهد بود لذا توجه به بعد تولید و رفع موانع تولید و پیگیری در تأمین سرمایه‌گذاری واحد و تسهیلات مناسب با استفاده از ظرفیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رفع و کاهش موانع سرمایه‌گذاری و تسهیل‌گری در این خصوص، حداکثر بهره‌گیری از ظرفیت بازارچه مرزی استان برآب توسعه و صادرات و توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بخشی از برنامه‌های فرمانداری برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

 

انتهای پیام
captcha